1000 kalorii

Często, ale mało

Stosując tę dietę 1000 kalorii należy pamiętać o tym, żeby nie przyjmować dziennie więcej niż 1000 kcal i jednocześnie dostarczać organizmowi wszelkich niezbędnych składników odżywczych, witamin i minerałów. Posiłki spożywamy często, ale w niewielkich ilościach. Śniadanie nie powinno przekraczać 200 kalorii, drugie śniadanie – 150, obiad – 350, podwieczorek – 100 zaś kolacja (którą jemy najpóźniej o godzinie 19:00) – 200.

 

Zasady stosowania: co wolno, czego nie

Podczas stosowania diety 1000 kalorii unikajmy ostrych przypraw, wzmagają one bowiem apetyt. Jedzmy powoli, dzięki czemu bardziej się nasycimy. Ważne jest również ograniczenie tłuszczu – nasz organizm zacznie wówczas spalać węglowodany i nie będzie gromadził „zapasów”. Zaleca się odtłuszczony nabiał, chude wędliny, drób bez skórki, warzywa bez ograniczeń, owoce w mniejszych ilościach, chleb tylko pełnoziarnisty oraz kasze. Bardzo ważne jest, aby pić dużą ilość wody: co najmniej 2 litry dziennie (wypełnia ona żołądek i jest najlepszym środkiem na głód), najlepiej z dodatkiem cytryny lub pietruszki (źródło witaminy C). Posiłki najlepiej przygotowywać poprzez pieczenie w folii, gotowanie na parze lub grillowanie. Unikajmy potraw smażonych i duszonych z dodatkiem ciężkostrawnych sosów. Ograniczmy: czerwone mięso, napoje słodzone, alkohol, słodycze, tłuszcze zwierzęce, żółty ser, tłuste ryby oraz sól.

Ważne: jeśli planujemy utrzymać dietę 1000 kalorii przez okres dłuższy niż miesiąc – należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem, który określi, czy nie grozi to naszemu zdrowiu.

 

Przykładowy jadłospis

  • Śniadanie Omlet z dwóch jajek z pie- czarkami, szklanka soku wielowarzywnego bez cukru
  • II Śniadanie Dwie kromki chleba graham z chudą wędliną, chrzanem i pomidorem
  • Obiad Mrożone „Warzywa na patelnie” – pół paczki i filet z łososia z patelni grillowej
  • Podwieczorek Jogurt naturalny, jabłko
  • Kolacja Zupa krem z pomidorów (np. z puszki) z oliwą i ziołami (ok. 300 ml)
  • Śniadanie Dwie kromki pieczywa pełno- ziarnistego, dwa jajka na miękko, szczypiorek
  • II Śniadanie Sałata (trzy liście) z warzywami, wędzonym łososiem (ok. 50 g) i oliwą
  • Obiad Kurczak po meksykańsku (filet z pomidorami, papryka, fasola i kukurydza)
  • Podwieczorek Szklanka kefiru, dwie marchewki
  • Kolacja Trzy kromki chleba “Wasa”, cztery plastry wędzonej piersi kurczaka, dwa liście sałaty, ogórek kiszony

 

Aktywność fizyczna

Dieta 1000 kalorii jest zalecana każdej zdrowej osobie dorosłej. Stosując ją możemy, zwłaszcza w pierwszym tygodniu, czuć się osłabieni. Dlatego intensywny trening fizyczny nie jest tutaj wskazany. Ponadto, jeśli wykonujemy na co dzień pracę fizyczną, nasza dzienna dawka kaloryczna nie powinna być niższa niż 1500.

 

W celu dobrania indywidualnego jadłospisu i planu ćwiczeń – zadzwoń do Ani pod numer tel: 795-491-211 lub skorzystaj z formularza kontaktowego