Większość osób pragnie mieć szczupłą i zgrabną sylwetkę. Powodów jest wiele. Niektórzy chcą ładnie wyglądać dla siebie, jeszcze inni chcą się dobrze prezentować, a jeszcze inni chcą mieć ładną sylwetkę, żeby być zdrowym. Bez względu na przyczynę, o ładną sylwetkę zawsze warto zadbać. Wystarczy tylko wpleść w tygodniowy rozkład zajęć regularne trening.

Szczupła sylwetka – co to oznacza?

Kiedy mówimy o kimś, że ma szczupłą sylwetkę, możemy mieć na myśli po prostu fakt, że osoba o której mówimy, ma proporcjonalną sylwetkę. Dla jeszcze innych oznaczać to będzie płaski brzuch z uwydatnionym kaloryferem. Bez względu na opinię innych, sami powinniśmy wyznaczyć sobie cel do osiągnięcia ładnej sylwetki. Uniwersalny jest natomiast pogląd, że aby mieć ładną sylwetkę, powinniśmy ćwiczyć wszystkie partie ciała.

beznazwy

Trening cardio

Jeżeli naszym celem jest uwydatnienie mięśni, ale przykrywa jest warstwa tkanki tłuszczowej, to nasze treningi powinniśmy zacząć od ćwiczeń typu cardio. Są to ćwiczenia, podczas których spalana jest tkanka tłuszczowa. Pomagają też one wypracować kondycję. Sprzyjają również poprawie wydolności oddechowej. Zalet ćwiczeń cardio jest wiele – tak samo jak ich typów. O niektórych z nich nigdy byśmy nie pomyśleli, że to trening, który przyczynia się do osiągnięcia przez nas szczupłej sylwetki. Takie aktywności jak jazda na rowerze, pływanie czy rekreacyjna gra w piłkę siatkową, to właśnie treningi typu cardio. Nie odczuwamy zazwyczaj tego że trenujemy, gdyż sprawiają nam one dużo radości i traktujemy je rekreacyjnie. Do treningów typu cardio zaliczają się też wszelkiego rodzaju zajęcia fitness, jak np. step, Fat-burning, Zumba, Bokwa czy TBC. W trakcie godziny ćwiczyć możemy spalić nawet kilkaset kalorii. Podstawową zasadą treningu cardio jest to, że powinien być on wykonywany przynajmniej trzy razy w tygodniu, szczególnie jeśli naszym celem jest spalenie tkanki tłuszczowej. Gdy uda nam się już pozbyć jej nadmiaru, możemy śmiało kształtować naszą sylwetkę dalej.

Ćwiczenia na poszczególne partie ciała

Ładna sylwetka to nie tylko brak tkanki tłuszczowej, lecz także płaski brzuch, jędrne pośladki, zgrabne nogi i silne ręce. Wykonywać je można zarówno w domu, jak i na siłowni oraz z użyciem przyrządów do ćwiczeń lub bez nich. Jeżeli nie lubimy ćwiczyć w towarzystwie innych, a nie wiemy jak poprawnie wykonać ćwiczenia, zaprośmy do domu trenera personalnego. Stworzy on dla nas odpowiedni zestaw ćwiczeń, a także pokaże, jak je poprawnie wykonać. Większość z nich jest bardzo prosta do wykonania.

imagesCA1C667X

Przykładowe ćwiczenia w domu:

Ćwiczenia na pośladki:

Uklęknij na kolanach, dłonie oprzyj na podłodze. Tułów powinien znaleźć się równolegle do podłoża. Następnie ugiętą prawą nogę unieś w kierunku sufitu, a następie opuść ją, dbając o to, aby nie dotknąć kolanem do podłoża. Powtórz 15 razy i zmień nogę.

Ćwiczenia na zgrabne ramiona:

Do tego rodzaju ćwiczeń przydadzą się małe hantelki (2-3kg). Możesz usiąść na krześle lub stanąć w rozkroku. Chwyć hantelki w obie ręce, a następnie zacznij przyciągać je do barków. Opuszczając je starajcie się to robić bardzo powoli, tak abyście odczuwali lekkie napięcie. Powtórzcie ten ruch 15 razy. To jedna seria – wykonaj ich w sumie trzy.

Ćwiczenia na płaski brzuch

Połóż się na podłodze, ręce wzdłuż tułowia, nogi wyprostowane i złączone razem. Unieś nogi na wysokość maksymalnie 30 centymetrów nad podłogę, a następnie zacznij je zginać w kolanach i przyciągaj do brzucha. W ruchu powrotnym wyprostuj nogi, ale nie kładź ich na podłodze. Powtórz odpowiednią ilość razy i wykonaj tyle serii, ile zalecił twój trener.

Przy planowaniu treningu warto skorzystać z porad fachowca i poprosić o pomoc trenera personalnego. Aby nasz wysiłek był skuteczny, ćwiczenia na poszczególne partie mięśniowe powinny być wykonywane raz w tygodniu (np. pierwszego dnia łączymy ćwiczenia nóg i pleców, a drugiego ręce i brzuch). Dokładny plan ustali twój osobisty trener. Trening powinien być jak najbardziej optymalny i przynosić oczekiwane rezultaty. Nie możemy też zapominać o odpowiedniej diecie. Jedzmy zatem regularne posiłki, spożywajmy 2 litry wody dziennie i unikajmy fast-foodów, a marzenia o zgrabnej sylwetce ziszczą się szybciej, niż byśmy tego oczekiwali.