Wiele razy na pewno słyszeliście, że aktywność fizyczna w jakiejkolwiek postaci jest dobra dla organizmu. To coś więcej niż budowa mięśni i utrata masy ciała. Jeśli kiedykolwiek dopadnie Was brak motywacji i niechęć do ćwiczeń przypomnijcie sobie 10 poniższych powodów, dla których warto być aktywnym fizycznie!

 

1. Poprawa zdrowia

Aktywność fizyczna w jakiejkolwiek postaci: ćwiczenia na siłowni, bieganie lub inny rodzaj ruchu
i sportu to najlepszy sposób aby utrzymać w pełni zdrowy organizm. Ćwiczenia wzmacniają kości, co zapobiega osteoporozie. Pomagają także utrzymać lepszą postawę ciała. Lepsza postawa ciała to mniej problemów z kręgosłupem. Ponadto ruch wzmacnia siłę mięśnia sercowego oraz poprawia krążenie krwi w organizmie. Lepszy przepływ krwi powoduje zniwelowanie bólów głowy. Ćwiczenia poprawiają także odporność poprzez polepszenie cyrkulacji białych ciałek krwi odpowiedzialnych za zwalczanie infekcji. Badania pokazują, że osoby aktywne fizycznie chorują o połowę rzadziej niż te, które unikają ruchu.

 

2. Lepszy wygląd

Ćwiczenia, nie tylko powodują utratę zbędnych kilogramów, ale co więcej, kształtując rzeźbę ciała wpływają na znacznie lepszy wygląd. Już nieznaczne „wyprodukowania” masa mięśniowa ma pozytywny wpływ na sylwetkę i sprawia, że stosunek tkanki tłuszczowej do mięśni zmniejszy się.

 

3. Sprawność i siła

Aktywność fizyczna i choćby nieznaczne rozbudowanie mięśni sprawi, że pokonywanie schodów już nigdy nie będzie wyzwaniem. Schylanie się także będzie znacznie łatwiejsze. Wraz z pojawieniem się mięśni wrośnie także siła – otwieranie słowików czy niesienie torby z zakupami to będzie pestka!

 

4. Większa pewność siebie

Kiedy widzimy pozytywne zmiany w swoim ciele, zaczynamy się sobie coraz bardziej podobać
i akceptować. Ćwiczenia mogą poprawić wygląd, który z kolei sprawi, że pewność siebie wzrośnie, ale tu chodzi jeszcze o coś więcej. Ćwiczenia mogą także pomóc poczuć się bardziej doskonałym
i towarzyskim. Ćwicząc na siłowni, czy chodząc na grupowe zajęcia z pewnością poznasz nowe osoby. Nawet jeśli efekty ćwiczeń nie będą widoczne od razu – sam fakt dążenia i starania sprawi, ze poczujesz się lepiej.

 

5. Szczęście!

„W zdrowym ciele, zdrowy duch” – wydawałoby się, że nadmiernie powtarzany frazes, ale to sama prawda! Aktywność fizyczna podnosi poziom endorfin, hormonów szczęścia, odpowiadających za lepsze samopoczucie i zadowolenie. Badacze z Uniwersytetu w Bristolu odkryli, że nastrój ludzi znacznie się poprawia, gdy regularnie ćwiczą, choćby krótko. Sekret tkwi w wyrobieniu sobie codziennej rutyny.

cwiczenia

6. Mniej stresu

Najnowsze badania wykazały, że ćwiczenia mogą być lekiem na stres. Jednym z powodów jest fakt, że aktywność fizyczna zwiększa poziom adrenaliny w organizmie. Hormon ten jest odpowiedzialny za zwiększenie przepływu krwi, która wówczas przenosi więcej tlenu do mózgu, co sprawia, że stajesz się bardziej czujny. Świadomość, co dzieje się w najbliższym otoczeniu pomaga radzić sobie ze stresem skuteczniej. Ponadto, ćwiczenia stymulują uwalnianie wspomnianych już endorfin, które przyczyniają się do poprawy nastroju. Wiele osób uważa, że czują się lepiej po stresującym dniu jeśli pójdą na siłownie bądź jogging.

 

7. Dłuższe życie

Nie jest tajemnicą, że zdrowy tryb życia sprawia, długość życia wydłuża się, ale możesz być zaskoczony, jak bardzo. Jedne z wielu badań wykazały, że ćwiczenia wydłużają życia tak bardzo jak rzucenie palenia. Siedzenie całe dnie bez ruchu zabija, nawet odrobina ćwiczeń każdego dnia wpłynie pozytywnie na zdrowie, samopoczucie i wydłuży życie.

 

8. Lepszy sex

Badania rzeczywiście wykazały, że regularna aktywność fizyczna mogą zwiększyć podniecenie, a także zmniejszyć ryzyko zaburzeń erekcji u mężczyzn. Przyczyną tego jest fakt, iż ćwiczenia pozytywnie wpływają na krążenie.

 

9. Dobry sen

Ćwiczenia pozytywnie wpływają także na problemy z zasypianiem. Po wysiłku fizycznym zasypia się szybko i budzi się wyspanym. Sen będzie głęboki i zdrowy. Jednakże wykonywanie ćwiczeń przed samym snem może przynieść odwrotny skutek, dlatego trzeba ustawić sobie plan treningowy tak, aby nie kłaść się do łóżka zaraz po wysiłku.

 

10. Lepsza pamięć

Nowe badania wykazały, że ćwiczenia aerobowe mogą spowolnić, a nawet odwrócić proces utraty pamięci, który nasila się z wiekiem. Pogorszenie pamięci spowodowane jest zmniejszaniem się rozmiaru hipokampu – części mózgu umiejscowionej w płacie skroniowym kory mózgowej. Aktywność fizyczna sprawia, że jest on lepiej rozwinięty. Ćwiczenia fizyczne są łatwym do wprowadzenia i efektywnym sposobem na zachowanie dobrej pamięci i koncentracji.

 

Znasz już 10 najważniejszych powodów, dla których warto być aktywnym fizycznie. Niech będą one motywacją do ćwiczeń – jakich tylko chcesz – byle byś był w ruchu! Jeśli nie wiesz co wybrać, jaki rodzaj ćwiczeń byłby dla Ciebie najlepszy warto porozmawiać ze specjalistą – trenerem, który
z pewnością doradzi i ułoży idealny trening dla Ciebie. Teraz nie pozostaje Ci już nic innego, jak założyć dres i pójść biegać albo zapisać się na siłownię!