Odchudzanie jest procesem długim, mozolnym, wymagającym dużo wysiłku, samokontroli i samozaparcia oraz konsekwencji. Wiele osób zaczyna się odchudzać, jednak po kilku dniach traci zapał, energię i rezygnuje z diety i ćwiczeń. Jak zatem wytrwać w swoim postanowieniu i wygrać z ciągle powracającą nadwagą? Rewelacyjnym sposobem może być współpraca z doświadczonym trenerem personalnym, który opracuje indywidualny program dostosowany do naszych potrzeb.

 

Czym jest odchudzanie?

110622-N-CW427-027

Zadaniem procesu odchudzania jest zmniejszenie wagi oraz zamiana tkanki tłuszczowej na masę mięśniową. Polega na redukcji ilości spożywanych pokarmów, często także wymaga zmiany nawyków żywieniowych oraz całego stylu życia na bardziej aktywny. Nadwaga, a potem otyłość, może zwiększać ryzyko zachorowań na wiele przewlekłych chorób, między innymi cukrzycę, wysokie ciśnienie, cholesterol oraz problemy z kręgosłupem. Dlatego też zrzucenie zbędnych kilogramów na ogół korzystnie wpływa na organizm, poprawia samopoczucie i stanowi profilaktykę leczenia niektórych chorób.

Pozbycie się zbędnych kilogramów samemu bywa czasem niezwykle trudne, jednak można zrobić to pod okiem specjalisty, który potrafi pozytywnie zmotywować i zachęcić do dalszego działania. Trening personalny dostosowany jest do indywidualnych wymagań zdrowotnych, uwzględnia wiek, kondycję fizyczną, płeć oraz możliwości i preferencje danej osoby. Jest to działanie kompleksowe obejmujące zarówno odpowiednio dobraną dietę, która odpowiada potrzebom fizjologicznym organizmu, a także ćwiczenia i inne działania przyspieszające i ułatwiające cały proces. Trener osobisty skupia się na konkretnej osobie, wspiera ją i monitoruje każdy etap.

 

Co obejmuje trening personalny?

 

Na początku drogi do szczupłej sylwetki niezwykle istotnym punktem jest przeanalizowanie dotychczasowych nawyków żywieniowych. Eliminacja wszystkich błędów i złych przyzwyczajeń pozwoli na szybsze uzyskanie oczekiwanych wyników. Doradca personalny wprowadzi w naszej diecie potrzebne zmiany oraz narzuci zasady i reguły, do których trzeba będzie się dostosować i które trzeba będzie bezwzględnie przestrzegać.

Kolejnym ważnym czynnikiem odchudzania jest odpowiednio dopracowany trening fizyczny. Wszystkie ćwiczenia wykonywane są pod kontrolą trenera, który narzuca tempo oraz na bieżąco modyfikuje je, wprowadza zmiany i korekty, usprawnia oraz wychwytuje wszystkie błędy w technice wykonywania, co prowadzi do lepszych i skuteczniejszych efektów. Zadaniem trenera jest również kontrolowanie wyników i postępów oraz reagowanie na niespodziewane wydarzenia, czy nawet kontuzje, które mogą mieć miejsce podczas całego treningu.

Dobry specjalista posiada nie tylko wiedzę z zakresu treningu siłowego, ale także charakteryzuje się znajomością zagadnień z fizjoterapii, dietetyki, czy nawet odnowy biologicznej. Dlatego też może zaproponować dodatkowo inne zabiegi wspomagające odchudzanie, między innymi takie, które ujędrniają i modelują sylwetkę, poprawiają wygląd i elastyczność skóry oraz wpływają pozytywnie na samopoczucie i prawidłowe działanie organizmu.

Następnym elementem wspomagającym i przyspieszającym chudnięcie może być idealnie dostosowana do naszych potrzeb suplementacja, czyli przyjmowanie preparatów wpływających na zwiększenie metabolizmu, przyspieszenie spalania tkanki tłuszczowej, a także blokujących jej przyrost oraz środków, które hamują łaknienie lub powodują uczucie sytości. W większości z nich głównymi składnikami są między innymi: kofeina, guarana, L-karnityna, błonnik, kwas CLA, kwas HCA, efedryna, chitosan i fasolamina. Decydując się na przyjmowanie takich tabletek, należy zawsze stosować się do sposobu ich dawkowania podanego na opakowaniu, uważnie przeczytać skład i skutki uboczne, które mogą wystąpić podczas kuracji. Większości tych specyfików nie można spożywać w momencie ciąży lub karmienia piersią, a także poniżej 18 roku życia oraz bez konsultacji z lekarzem, czy podczas trwania przewlekłych chorób. Należy zatem być bardzo ostrożnym i sięgać po nie tylko kiedy zachodzi taka niezbędna konieczność.

 

Trzeba pamiętać, że proces odchudzania, nie kończy się na ćwiczeniach i doraźnej diecie. Uzyskanie szczupłej sylwetki wymaga przede wszystkim zmiany dotychczasowego stylu życia i odżywiania się. Niestety nie wystarczy zastosować się do zaleceń trenera osobistego w tylko podczas treningu, powinno się z nich korzystać już na stałe. Jeżeli po ukończeniu procesu odchudzania, powrócimy do naszych starych nawyków, na pewno szybko odczujemy efekt jo-jo, czyli znowu przybędzie nam kilogramów i cały wysiłek pójdzie na marne. Dlatego też musimy nauczyć się zdrowo żyć na co dzień i zwracać szczególną uwagę na to co spożywamy.