Ćwiczenia fizyczne a tatuaż – zobacz, co warto wiedzieć na ten temat!

Tatuaże to ozdoba dla ciała, ale także sposób na wyrażenie swojej osobowości. Na wykonanie tatuażu decyduje się coraz więcej osób, również tych aktywnych fizycznie. Jeśli jednak ktoś regularnie uprawia sport, powinien wiedzieć, w jaki sposób treningi oraz przybieranie masy mięśniowej mogą wpłynąć na strukturę tatuażu.

Nowy tatuaż a treningi fizyczne

Obecnie wiele osób decyduje się na treningi personalne. To doskonały sposób na zadbanie o swoją sylwetkę pod czujnym okiem osobistego trenera, który zadba o prawidłową technikę ćwiczeń, a co za tym idzie bezpieczeństwo treningu. Wówczas łatwiej jest nam osiągnąć zamierzony cel, a ćwiczenia, jakie wykonujemy są odpowiednio dostosowane do naszych potrzeb i możliwości. Dla niektórych osób dzień bez siłowni i ćwiczeń to dzień stracony. Ale co w przypadku zrobienia nowego tatuażu? Czy wtedy wysiłek fizyczny jest dla nas bezpieczny? Świeżo wykonany tatuaż to spora ingerencja w naszą skórę, dlatego powinien zostać zachowany czas na regenerację i całkowite wygojenie. Jest to szczególnie ważne w przypadku dużych tatuaży. Wówczas należy zrobić sobie przerwę od treningów. Małe tatuaże, zlokalizowane w miejscach nienarażonych na rozciąganie, nie wymagają długiej przerwy – po około 2-3 dniach można powrócić do lekkich treningów siłowych. W przypadku tatuowania dużych obszarów ciała – całe plecy, bicepsy czy łydki – wskazane jest nawet kilkutygodniowe zaprzestanie uprawiania obciążających ćwiczeń. Ogromne znaczenie ma w tym przypadku wielkość tatuażu oraz partia ciała, na której został wykonany. Kwestię powrotu do aktywności fizycznej zawsze warto omówić z tatuażystą oraz trenerem personalnym. Pamiętajmy również, że świeży tatuaż powinien być utrzymany w czystości, dlatego lepiej nie narażać go na niekorzystne działanie potu. Poza tym, do czasu wygojenia się skóry, należy nosić luźne ubrania, aby nie uciskać wytatuowanego miejsca. Jak wiadomo, strój treningowy jest obcisły, więc zdecydowanie się nie sprawdzi.

Nowy tatuaż a trening – zagrożenia:

  • gorączka,
  • uszkodzenie skóry i związane z nią krwotoki,
  • silny ból,
  • wyblaknięcie lub rozmycie tatuażu.

Czy treningi fizyczne mają wpływ na estetykę tatuażu?

Zwykła aktywność fizyczna nie ma wpływu na estetykę tatuażu. Rzecz ma się inaczeju, gdy pod wpływem treningów przybieramy masę mięśniową lub gubimy zbędne kilogramy. Pamiętajmy, że wraz ze zmieniającym się ciałem, zmienia się także struktura tatuażu. Duże znaczenie ma w tym przypadku jego lokalizacja. Najbezpieczniejszymi partiami ciała, w których powinien zachować dobry wygląd lub minimalnie się rozejść są ramiona, plecy oraz klatka piersiowa. Oczywiście nie ma to uzasadnienia w przypadku kulturystów lub, kiedy wahania wagi są gwałtowne i bardzo duże. Niewskazane jest natomiast wykonywanie dużych tatuaży, np. na brzuchu, podbrzuszu czy udach, czyli w miejscach najbardziej narażonych na powstawanie rozstępów. Rozstępy mogą niestety całkowicie zniszczyć strukturę tatuażu.

Co zrobić, gdy tatuaż zmienił swój wygląd?

Jeśli pod wpływem zmiany wyglądu ciała, tatuaż znacznie się zniekształcił, warto przemyśleć kwestię jego usunięcia. Nie powinniśmy obawiać się tego zabiegu, ponieważ współczesna medycyna estetyczna dysponuje doskonałymi metodami na pozbycie się niechcianych pamiątek z naszego ciała. Najskuteczniejszą z nich jest laserowe usuwanie tatuażu, które wiąże się z mało inwazyjnym działaniem. Poza tym jest to bardzo bezpieczny i niemal bezbolesny zabieg. Dzięki niemu można w pełni cieszyć się pięknym ciałem!