Mity o ćwiczeniach na siłowni. Ania Matusik dla Wirtualnej Polski

 

Fakty i mity na temat ćwiczeń w siłowni. Dlaczego kobiety boją się dużych obciążeń i czy faktycznie mają czego się bać? Ania Matusik dla Telewizji Wirtualna Polska.

Zapraszam do obejrzenia filmu.

Czy na siłowni kobietom rosną mięśnie?

Głównym mitem jeżeli chodzi o podnoszenie ciężarów tudzież trening oporowy z obciążeniem jest to, że będą wyglądały jak mężczyźni. Jest to oczywiście nieprawda, gdyż nie posiadają kobiety wystarczającej ilości testosteronu, aby aż tak rozbudować tkankę mięśniową. Jeżeli chodzi o proces odchudzania to nie należy zwracać uwagi na samą masę ciała, to ile wskazuje waga, gdyż trzeba podkreślić, że same mięśnie ważą więcej niż tłuszcz i czasami kobieta jest bardzo umięśniona, wygląda optycznie dużo szczuplej niż kobieta która ma więcej tkanki tłuszczowej. i tu obalamy także kolejny mit.

Po co nam mięśnie?

Podnoszenie ciężarów przede wszystkim daje nam mięśnie. Co daje nam mięsień? Jest to taka malutka elektrownia, która nawet w spoczynku spala kalorie. Każdy kilogram mięśnia daje nam spalanie około 50 kcal dobowo, nawet jeśli nie ćwiczymy, także dbajmy o te mięśnie. Naprawdę trening wytrzymałościowy, bieganie kilometrów na bieżni spala nam mięśnie, które nam są potrzebne, żeby chudnąć. Dodatkowo trzeba zwrócić uwagę na dietę. Nie można się głodzić, trzeba się właściwie odżywiać, żeby efekt odchudzania był jak najlepszy.

Jak zacząć ćwiczenia na siłowni?

Najlepiej zacząć trening z ciężarami od podstawowych ćwiczeń funkcjonalnych, ćwiczeń wielostawowych, chociażby najprostszy przysiad. Jeżeli nie jesteśmy pewni swojej techniki warto by było skontaktować się ze specjalistą, który prawidłowo oceni wzorzec ruchowy wykonywanych ćwiczeń. Jeżeli mamy jakiekolwiek bóle mięśniowo stawowe, bóle kręgosłupa warto jeszcze dodatkowo zasięgnąć opinii lekarza i fizjoterapeutów, którzy potwierdzą, czy jesteśmy do tego rodzaju treningu predysponowani. Także spokojnie, powoli z niedużym obciążeniem, z każdym treningiem z tygodnia na tydzień, z miesiąca na miesiąc będzie coraz lepiej, coraz łatwiej i będziemy coraz sprawniejsi. Nasze mięśnie będą elastyczne, silne, będziemy tracić tkankę tłuszczową i chyba o to nam wszystkim chodzi.