Często spotyka się wysportowane, szczupłe osoby. Wydaje się, że nie muszą robić nic by utrzymać idealnie ciało w formie. Co więcej, wydaje się, żeby w ogóle nie przywiązywali do tego uwagi i nie wkładali żadnego wysiłku. Znasz osoby, które pożerają warzywa oraz wyczekują codziennych ćwiczeń z utęsknieniem? One wcale nie przejmują się kaloriami i zjadają deser bez wyrzutów sumienia. Zasługą tego nie są tyko dobre geny. Możesz wierzyć lub nie, ale osoby takie przez lata wyrobiły w sobie szereg dobrych nawyków, które pozwalają im pozostać w formie bez wyrzeczeń i dużego wysiłku.

Oto 7 rzeczy, które robią osoby w dokonałej formie, 7 nawyków, które pozwalają utrzymać zdrowie i ciało w doskonałej kondycji przez lata.

 

1. Nie są na diecie!

Zaskakujące? A jednak! Czy słyszałeś, żeby osoby w świetnie formie testowały każdą nową pojawiającą się dietę? Oczywiście, że nie, ponieważ takie osoby ze zdrowego odżywiania uczyniły część swojego stylu życia. Kluczem do pozostania w doskonałej kondycji i zdrowego stylu żywienia jest nauka słuchania swojego ciała. Co sprawia, że czujesz się dobrze? Co sprawia, że odczuwasz uczucie sytości i dodaje Ci energii przez cały dzień? Co pomaga Ci osiągnąć najlepsze wyniki podczas treningów? Co pozwala Ci utrzymać poczucie dobrej formy i zdrowia?

Jeśli nauczysz się odpowiadać na te pytania już wkrótce będziesz na drodze do sprawienia, aby zdrowe odżywianie było Twoim stylem życia. Odrzucisz natomiast podążanie za każdą nowinką dietetyczną.

 

2. Cieszą się z ćwiczeń

Jeśli jesteś jednym z tych ludzi, którzy absolutnie boją się każdej minuty przybliżającej ich do treningu na bieżni i szczerze nienawidzą go za każdym razem, zdecydowanie powinieneś zmienić podejście do wykonywanych ćwiczeń. Dlaczego? Ponieważ osoby w świetnej formie znalazły sposób, aby cieszyć się wykonywanymi ćwiczeniami i to jeszcze nim zaczną je wykonywać. Nie oznacza to, że oni zawsze są podekscytowani wizją zasznurowania adidasów i pójściem biegać w deszczowy dzień, ale poczucie bycia fit jest ponad pragnienie by usiąść na kanapie z paczką chipsów.

Jeżeli naprawdę nienawidzisz ćwiczyć problem może leżeć w rodzaju treningu, a nie w Tobie. Każdy ma rzeczy, które sprawiają więcej przyjemności i takie, które całkowicie nie odpowiadają. Jeśli nie znosisz biegać być może pływanie albo jazda na rowerze bardziej Ci się spodoba? Znajdź coś, co Tobie odpowiada i czekaj z niecierpliwością na treningi, z których będziesz czerpał przyjemność i energię.

fit4

3. Priorytet to zdrowie i kondycja

Podczas gdy większość ludzi na pierwszym miejscu stawia pracę, rodzinę czy inne rzeczy osoby w doskonałej kondycji najważniejszym priorytetem uczynili ćwiczenia fizyczne. Taka zmiana
w hierarchii priorytetów może oznaczać, że konieczne będzie wstawanie codziennie 15 minut wcześniej, (podczas gdy uwielbiasz spać), aby pobiegać przed pójściem do pracy. Co więcej aktywność fizyczna będzie wówczas obecna podczas wakacyjnego wyjazdu z rodziną, a nawet podczas najbardziej zapracowanych dni uda się znaleźć kilka minut na ćwiczenia. Jeżeli wypracujesz taki nawyk będzie coraz trudniej nie ćwiczyć w ogóle w ciągu dnia.

 

4. Małe oszustwa

Bardzo rzadko można spotkać osobę posiadającą zaledwie 5% tkanki tłuszczowej, która odmawia nawet jednego kęsa czekolady, czująca się z tym faktem bardzo dobrze. Większość z nas potrzebuje odrobinę oszukać, by utrzymać zdrowie psychiczne. Zjadając raz na jakiś czas mniej zdrowy posiłek twoje wysiłki wcale nie pójdą od razu na marne. Więc nie czuj się winny, jeśli lubisz ciasteczka, zjesz trochę gorzkiej czekolady lub inny ulubiony przysmak raz na jakiś czas. Tylko nie pozwól, aby stało się to przyzwyczajeniem i pojawiało się zbyt często.

 

5. Dużo snu

Jeśli nadal uważasz, że będziesz sprawny tylko dzięki ćwiczeniom fizycznym, przemyśl to jeszcze raz. Jedną z najlepszych rzeczy jaką robią ludzie by zachować zdrowie i utrzymać to, co wypracowali podczas ćwiczeń jest sen. Sen nie tylko dostarcza potrzebnej na bieżąco do pracy energii, ale także pomaga regulować metabolizm. Co więcej podczas snu następuje odbudowa mięśni. Dzięki regularnemu wysypianiu się z pewnością zwiększysz swoje wyniki sportowe. Należy dążyć, aby sypiać, co najmniej 7-8 godzin każdej nocy, wówczas będziesz zdrowszym, sprawniejszym i szczęśliwszym człowiekiem.

 

6. Otaczanie się sprawnymi ludźmi

Pomyśl o tym: jeśli wszyscy twoi przyjaciele stale odżywiają się fast foodami i pączkami na deser, a jako rozrywkę wybierają siedzenie przed telewizorem z paczką chipsów, co wtedy robisz? Prawdopodobnie to, co oni – jeść śmieci i siedzieć całe dnie. Z drugiej strony, jeśli znajomi próbują zdrowego gotowania, wychodzą do nowych restauracji z lokalnymi, świeżymi potrawami, a w wolnej chwili jeżdżą na rowerze lub organizują towarzyski mecz siatkówki, najprawdopodobniej będzie dobrym pomysłem przyłączyć się do nich! To może być trudne na początku, jeśli masz dużo starych znajomych z niezdrowymi nawykami, ale można spróbować zachęcić ich, aby zmienić styl życia na bardziej aktywny i zdrowy. Zawsze też można spróbować poznać nowych bardziej aktywnych, zdrowych przyjaciół.

 

7. Aktywność poza siłownią

Aktywni ludzi trzymają się systematycznego planu ćwiczeń, ale także robią, co tylko się da, by pozostać w ruchu także poza murami fitness clubu. Poranny jogging, popołudniowy spacer z psem czy wieczorna przejażdżka na rowerze są jak najbardziej mile widziane.

 

Jak można rozpocząć wprowadzanie tych punktów w swoje życie, by budować nawyki aktywnych ludzi? Dobrym pomysłem na początek będzie chodzenie na pieszo, tam gdzie tylko się da (do sklepu, do pracy), a wracając do domu użyj schodów zamiast widny. Zacznij aktywnie spędzać weekendy. Jest mnóstwo możliwości do wyboru: wycieczki rowerowe, gra w tenisa, wędrówki piesze – z pewnością znajdziesz coś dla siebie. Także podczas wakacji zamiast leżeć na plaży pograj w piłkę lub wybierz długi spacer brzegiem morza. I najważniejsze: rusz się i zacznij działać! Siedzenie jest złe, rozleniwia i sprawia, że stajesz się ciężki. Uwierz w siebie! I ty możesz być zdrowy, wysportowany i aktywny!