Zakwaszenie organizmu – jak skutecznie się odkwasić.

Zakwaszony organizm jest wynikiem złych nawyków żywieniowych oraz niewłaściwego trybu życia. Powoduje szereg negatywnych konsekwencji, wpływając na złe samopoczucie, czy też osłabienie wydajności fizycznej. Można jednak kontrolować funkcjonowanie naszego wnętrza i zapobiegać rozwojowi niekorzystnych dolegliwości. Wystarczy przyswoić kilka zasad, które umożliwią skuteczne pozbycie się nagromadzonych w organizmie substancji, wpływających na jego zakwaszenie. Pozwoli to na pełne wykorzystanie stosowanej diety, efektywność wysiłku fizycznego, ale też poprawi ogólne samopoczucie.

IMG_2666

Równowaga kwasowo – zasadowa, a zakwaszenie organizmu.
Każdy posiłek i napój zawierają w swoim składzie makroskładniki, minerały i witaminy. Trzeba jednak zadbać o zachowanie równowagi kwasowo – zasadowej, aby nasz organizm prawidłowo funkcjonował. Należy zatem rzetelnie analizować, co spożywamy i nie pozwolić na zaburzenia procesów czynnościowych. Dostarczając nadmierną ilość produktów kwasotwórczych, którymi głównie są węglowodany, białka zwierzęce, kawa czy alkohol, zaburzamy prawidłowe schematy aktywności wnętrza. Tym samym doprowadzamy do zakwaszenia organizmu, czyli nadmiernego osadzania się w tkankach zbędnych produktów przemiany materii. Nie popadajmy w przesadę, gdyż posiadamy bufory, które regulują gospodarkę kwasowo-zasadową, jednak mając podstawową wiedzę z tego tematu, możemy sobie pomóc.

 

Skutki zakwaszonego organizmu:

  • starzenie się tkanek, pojawienie się zmarszczek
  • zatrzymywanie wody w organizmie
  • efekt spuchnięcia, nabrzmienia, cellulitis
  • zaburzone ph krwi
  • kwasowe środowisko sprzyja rozwojowi komórek nowotworowych

 

Jak rozpoznać zakwaszony organizm?

Wbrew pozorom nie jest to trudne do odczytania. Organizm bowiem uzewnętrznia to, co dzieje się wewnątrz. Po pierwsze – przyjrzyj się swojej diecie. Czy możesz określić ją mianem zbilansowanej, gdzie znajduje się – dobre źródło białka – mięso ryby oraz warzywa, czy może bazuje na znacznej ilości cukrów i produktów mącznych. Pijesz wodę, a może zamieniasz ją na duże ilości kawy, którym towarzyszy papieros? Jeżeli tak, masz wszelkie podstawy, by sądzić, że twój organizm jest zakwaszony.

Inne objawy zaburzenia równowagi kwasowo – zasadowej:

  • podkrążone oczy, którym towarzyszą ciemne kręgi
  • częste i intensywne bóle głowy
  • chroniczne zmęczenie
  • słaba wydajność fizyczna
  • niestrawność
  • zanieczyszczenia pojawiające się głównie na twarzy
  • niesmak w ustach (kwas, gorycz)
  • widoczna utrata energii
  • zaburzenia snu

 

Dlaczego warto się odkwaszać?
Po zapoznaniu się ze skutkami nadmiernego zakwaszenia organizmu, chyba nie trzeba dodatkowo tego uzasadniać. Warto zwracać uwagę na obecność w naszej diecie produktów alkalizujących.

Źle zbilansowan dieta jest przyczyną wielu chorób metabolicznch. Jest to głównie cukrzyca, nadciśnienie oraz otyłość. Wpływa także na zaburzenie koncentracji, pogorszenie nastroju, a w skrajnych przypadkach może wywołać depresję.

Ważne jest by osoby, które aktywnie uprawiją sport również obserwowały swoje ciało i dbały o to, by spożywać takie produkty, które wzmacniają wydajność organizmu, nie narażając go na zakwaszenie. W diecie sportowca, nie może zabraknąć warzyw i owoców, które dostarczają witaminy i składniki mineralne, ale przede wszystkim mają działanie alkalizujące.

Sposoby skutecznego odkwaszania organizmu.

Główną zasadą jest spożywanie produktów o właściwościach zasadowych, neutralizują one bowiem nadmiar kwasów.

  1. Ważne jest także, by zwiększyć ilość płynów. Pić głównie wodę, ziołowe herbay, a  eliminując kawę, czarną herbatę i alkohol.
  2. Ograniczenie soli, również pomoże przy odkwaszaniu. Jej duża ilość powoduje nadciśnienie tętnicze. Należy zatem ograniczyć spożywanie przetworzonej żywności, typu konserwy czy produkty w proszku, gdyż tam jest jej najwięcej.
  3. Aktywność fizyczna jest niezbędna. Pomaga nie tylko zachować sprawność ruchową, dodaje energii, ale głównie wpływa na pozytywne funkcjonowanie i przebieg wszystkich procesów życiowych.
  4. Zadbaj o równowagę psychiczną – unikaj stresu, odpoczywaj, wysypiaj się

 

IMG_3968