TMT czyli Total Muscle Trening to program treningowy, który został stworzony przez Tomka Zamielę. Założeniem programu jest pobudzenie do pracy wszystkich partii mięśniowych. W trakcie jednogodzinnych zajęć spalamy nawet kilkaset kalorii. Program TMT zyskuje coraz większą popularność. Zwłaszcza, że wykonać można go zarówno w domu, jak i w klubie fitness.

Trening TMT wykonuje się na trzech poziomach intensywności: od najmniej intensywnego, przez wysiłek o średniej intensywności, aż w końcu dochodzi się do poziomu najintensywniejszego. Założeniem programu Total Muscle Training jest zwiększenie kondycji organizmu i poprawienie siły naszych mięśni bez względu na nasz staż treningowy. Stopień intensywności treningu możemy dostosować do swoich możliwości. Najważniejsza jest jednak próba przejścia do najwyższego poziomu. Jeżeli jednak odczuwamy, że stopień najwyższy sprawia nam trudności, możemy pozostać na poziomie średnim. Dzięki temu program TMT jest treningiem uniwersalnym, który może być wykonywany przez wszystkich.

Oprócz stopnia intensywności w trakcie treningu zwiększa się też tempo wykonywanych ćwiczeń. Jednak wszystkie one są wykonywane przy wysokim poziomie tętna, dlatego trening TMT zalicza się do jednego z treningów interwałowych. Przed przystąpieniem do jego wykonania zaleca się więc konsultacje z lekarzem, który zapewni nas, że nie ma żadnych przeciwwskazań do jego wykonywania.

imagesCA8A74IN

W treningu TMT wykonuje się kompilację najprostszych ćwiczeń, które każdy ćwiczący wykona bez najmniejszego problemu. Tak więc znajdziemy w tym programie sprint bokserski, wykroki, przysiady, pompki czy wyskoki. Przy każdych powtórzeniach zwiększamy tempo wykonywanego zestawu ćwiczeń. Zanim jednak przejdziemy do treningu właściwego, konieczne jest wykonanie rozgrzewki, która pozwoli naszym mięśniom rozgrzać się i wprowadzi je stopniowo do wysiłku.

Trening TMT wykonuje się do specjalnie skomponowanej muzyki, która wyznacza tempo ćwiczeń. Dzięki temu w prosty sposób możemy kontrolować z jaką intensywnością powinniśmy wykonywać ćwiczenia.

Trening TMT zalicza się do treningu interwałowego. Oznacza to, że jest to trening o wysokim stopniu intensywności. W trakcie jego wykonywania tętno znajduje się na poziomie od 90% do 100% tętna maksymalnego. Zanim jednak w TMT przejdziemy do tego poziomu zaczynamy stopniowo podnosić nasze tętno zaczynając od tętna na niskim poziomie, a następnie przechodząc przez tętno, które wynosi mniej więcej 60%-70% tętna maksymalnego i jest określane jako umiarkowany poziom ćwiczeń. Instruktorzy TMT przypominają, że możemy pozostać na tym poziomie ćwiczeń, jeżeli nie czujemy się na siłach, aby dać z siebie maksymalne tempo treningu.

Chociaż trening TMT jest określany jako trening dla każdego, lepiej aby przystąpiły do niego osoby, które trenują regularnie. Jeżeli natomiast zaczynamy naszą przygodę ze sportem i aktywnością fizyczną, lepiej zacząć od prostych ćwiczeń cardio i dopiero po kilku miesiącach ćwiczeń, spróbować zajęć TMT.

imagesCAW1T6NH

W trakcie jednych zajęć wypacamy bardzo dużo wody z organizmu. Ważne jest zatem uzupełnianie jej poziomu. Na zajęciach zawsze powinniśmy mieć ze sobą butelkę wody. Po treningu natomiast warto pamiętać o suplementacji mikroelementów i minerałów, które wypociliśmy z naszego organizmu. Dzięki temu utrzymamy odpowiedni poziom wszystkich niezbędnych składników odżywczych w naszym ciele.

Trening TMT możemy wykonywać zarówno w klubie fitness, pod okiem instruktora, jak i w domu. Do wykonania treningu potrzebujemy jedynie trochę miejsca. Można dodać też przyrządy, takie jak małe hantle. Te całe szczęście nie zajmują dużo miejsca i z powodzeniem możemy je przechowywać w domu. Zanim jednak przejdziemy do samodzielnego wykonywania ćwiczeń, lepiej udać się na zajęcia, aby instruktor wskazał nam właściwą technikę ćwiczeń. Pamiętajmy, że tylko prawidłowo wykonywane ćwiczenia przynoszą oczekiwane rezultaty i pomagają zapobiegać kontuzjom, przez które droga do wysportowanej sylwetki może się okazać znacznie dłuższa.