Trening fitness jest jednym z najczęściej wybieranych przez panie. Pozwala on zachować im smukłą sylwetkę bez konieczności dźwigania ciężarów. Trening fitness kusi też swoją różnorodnością. W klubach fitness dostępne są różnorodne programy treningowe, które mają jeden cel: mają sprawić, że uczestnicy na zajęciach zmęczą się.

Cel treningu fitness

Trening fitness pozwala przede wszystkim zadbać o kondycję. Jako że należy on do ćwiczeń typu cardio, powoduje, że nasze tętno przyspiesza powodując tym samym wzmożony wysiłek organizmu. Trening fitness jest wybierany najczęściej przez osoby, które nie lubią biegania, ale chcą zrzucić nadmiar kilogramów. Podczas godziny zajęć można spalić od 300 do nawet 1000 kalorii, w zależności od rodzaju ćwiczeń i ich intensywności.

Trening grupowy

W odróżnieniu od treningów rzeźbiących, które są wykonywane na siłowni indywidualnie, trening fitness jest treningiem grupowym. Oznacza to, że w danym miejscu, o jednej godzinie spotyka się grupa ludzi i przez określony czas wykonuje te same ćwiczenia. Zajęcia prowadzone są przez instruktora fitness, który kontroluje, czy grupa wykonuje dane ćwiczenie prawidłowo. Instruktor musi kontrolować pracę każdej osoby, która przyszła do niego na zajęcia. Zajęciom towarzyszy muzyka, w rytm której wykonuje się poszczególne ćwiczenia. Są jednak i takie, dla których muzyka stanowi tylko i wyłącznie tło, które umila czas spędzony podczas ćwiczeń. Każdy rodzaj zajęć zaczyna się od sesji rozgrzewającej, a kończy na sesji wyciszającej i strechingowej, które pozwalają nam na stopniowe zakończenie treningu.

beznazwy

Różnorodność programów fitness

W Polsce pierwsze programy fitnessowe zdobyły popularność w latach 90 XX wieku. Od tamtego czasu stale zyskują nowych zwolenników. Szczególnie, że treningi fitness charakteryzują się różnorodnością wyboru. Oferty klubów fitness pozwalają dobrać trening do naszych upodobań.

Najpopularniejsze treningi fitness:

Aerobic – jest najstarszym rodzajem zajęć fitness, który oferowany jest przez kluby w Polsce. Jego celem jest usprawnienie kondycji fizycznej, wymodelowanie sylwetki oraz spalenie tkanki tłuszczowej. Charakterystyczne dla aerobicu są kroki, które wykorzystuje się także w innych programach fitness, takie jak step touch, grape vine, v-step, knee up czy chasse. Podczas zajęć ćwiczenia wykonuje się w różnych płaszczyznach ćwicząc mięśnie brzucha, pleców, nóg czy pośladków.

Zumba – szturmem podbiła serca miłośników treningów fitness na całym świecie. Zumbę określa się jako zabawę, podczas której można zadbać o swoją sylwetkę. Są to zajęcia choreograficzne wykorzystujące różne rodzaje tańca, które łączy się z krokami z aerobicu. Uczestnicy tańczą w rytm muzyki latino wykonując proste kroki pokazywane przez instruktora.

Bokwa  – to jeden z nowszych rodzajów zajęć, który do Polski przybył niespełna 2 lata temu. Uczestnicy zajęć za pomocą kroków rysują doskonale znane wszystkim litery i cyfry. Dzięki temu zajęcia są intuicyjne i pozwalają odstresować się po ciężkim dniu. Podczas jednych zajęć uczestnicy mogą wykonywać poszczególne kroki w różnym stopniu intensywności.

Body shape – ten rodzaj zajęć nastawiony jest przede wszystkim na modelowanie ciała. W body shape znajdziemy też ćwiczenia, które pomagają wypracować prawidłową postawę ciała, gdyż wykorzystują ćwiczenia korygujące.

Step – są to zajęcia choreograficzne, które wykonuje się na stepie. Kroki podstawowe także są zaczerpnięte z aerobicu. Ten rodzaj ćwiczeń wymaga silnych nóg. Odradza się je osobom, które zmagają się z chorobami zwyrodnieniowymi kolan. Pojawia się coraz więcej odmian stpeu, np. Dance Step, Zumba Step czy Bokwa Step. Przyrząd ten pozwala urozmaicić zajęcia wprowadzając je na wyższy stopień intensywności.

Pilates – kolejny rodzaj zajęć fitness, który stawia przede wszystkim na gibkość naszego ciała. Jest to jeden ze spokojniejszy rodzajów ćwiczeń, który skupia się na zwiększeniu elastyczności i zakresów ruchu poszczególnych stawów. Obok jogi, pilates uznawany jest za ćwiczenia nie tylko dla ciała, ale i dla duszy.

imagesCA5T2LOP