Jednym z najczęstszym problemem, z jakim zmagają się panie są boczki. Nawet przy smukłej sylwetce może się zdarzyć, że niewielka warstwa tkanki tłuszczowej jest umieszczona na bokach naszego brzucha. Tak zwana oponka jest dla wielu pań nieestetyczna. Są jednak ćwiczenia, dzięki którym będziemy mogli się jej pozbyć.

pobrane (5)

Ćwiczenie 1:

Połóż się na macie na brzuchu. Stopy oprzyj na palcach, ręce rozłoż na szerokość barków i oprzyj na dłoniach. Następnie wyprostuj ręce. Napnij mięśnie brzucha, a następnie ugnij prawą nogę w kolanie i unieś kierując ją jednocześnie w bok. Wytrzymaj w tej pozycji 20 sekund. Opuść nogę i powtórz ćwiczenie na drugą.

Ćwiczenie 2:

To ćwiczenie możesz wykonać na siłowni. Skorzystaj z urządzenia, które określa się jako twister. Jest to niewielki krążek, który obraca się. Wystarczy że na nim staniesz i zaczniesz obracać biodrami raz w prawo, raz w lewo. Większość twisterów ma uchwyty, które stabilizują postawę i zapewniają bezpieczeństwo. Dla utrudnienia ćwiczenia, ale też dla zwiększenia efektów, możesz na krążku położyć krążki, które zakłada się na sztangi. Wtedy będziesz musiała pokonać większy opór zmuszając mięśnie skośne brzucha do większego wysiłku.

Ćwiczenie 3:

Kolejne ćwiczenie przypomina zabawę, gdyż wykorzystujemy do jego wykonania hula hop. Wystarczy kręcić biodrami i utrzymywać przyrząd w ruchu, a w ten sposób pozbędziemy się boczków. Dla zwiększenia efektów możemy korzystać z hula hop wyposażonego w dodatkowe masażery. Specjalne wypustki podczas obracania kółka działają na ciało tak, jak masaż.

Ćwiczenie 4:

Stań w pozycji wyprostowanej w lekkim rozkroku (na szerokość bioder). Chwyć w dłonie hantle o wadze 1,5 kilograma. Ręce wyprostowane wzdłuż tułowia. Następnie zacznij wykonywać skłony do boku. Raz w prawo, raz w lewo. Pomiędzy zmianami stron powróć do pozycji wyjściowej. Powtórz odpowiednią ilość razy, jaką wskaże twój trener.

Ćwiczenie 5:

Połóż się na macie na prawym boku. Oprzyj się na przedramieniu prawej ręki, a lewą połóż przed sobą na wysokości klatki piersiowej. Obie nogi są wyprostowane i złączone. Następnie unieś jednocześnie obie nogi lekko nad ziemię i zatrzymaj ruch na kilka sekund. Wytrzymaj w tej pozycji i powoli opuszczaj nogi. Powtórz odpowiednią ilość razy i zmień stronę.

Ćwiczenie 6:

Usiądź na podłodze, nogi wyprostowane. Do tego ćwiczenia wykorzystaj piłkę lub inny, odpowiednio ciężki przedmiot. Chwyć piłkę obiema rękoma na wysokości klatki piersiowej. Następnie unieś nogi i zegnij w kolanach. Następnie wykonuj ruchy obrotowe talii, tak jakbyś chciała odłożyć piłkę raz na prawą, a raz na lewą stronę.

Ćwiczenie 7:

Przyjmij pozycję jak do pompki czyli oprzyj ciężar ciała na palcach stóp oraz na wyprostowanych rękach. Następnie oderwij jedną rękę od podłoża i wyprostuj ją do góry jednocześnie obracają ciało do pozycji bocznej. Powróć do pozycji wyjściowej i powtórz na drugą stronę. Dla osób mniej zaawansowanych zaleca się oprzeć na przedramionach.

tumblr_lj7koh9g191qd45ayo1_400

Jeżeli chcemy zachować szczupłą talię, płaski brzuch i nie chcemy, aby efekt zakłócały boczki, pamiętajmy o prawidłowej diecie. Tylko wtedy nasza sylwetka pozwoli nam zachować odpowiednie proporcje. Ważna jest również regularność treningów. Ćwiczyć powinnyśmy co najmniej 3 razy w tygodniu. Nie zapominajmy również o masażach, które sprzyjają rozbijaniu tkanki tłuszczowej i ułatwiają jej wchłanianie. Przy pozbywaniu się nadmiaru tkanki tłuszczowej istotne sa także ćwiczenia aerobowe. Dlatego pamiętajmy o bieganiu, pływaniu czy jeździe na rowerze. Wykonujmy go 3 razy w tygodniu przez co najmniej 30 minut. Dzięki temu będziemy miały do zwalczenia mniejszy problem.